Ovaj prestižni kulturni događaj i ove će godine biti održan tijekom šest dana u dva grada: Pazinu, od 11. do 13. svibnja i Vodicama, od 25. do 27. svibnja. U šestodnevnom festivalskom programu nastupit će 23 najbolje hrvatske amaterske kazališne družine koje su, od ukupno 167 prijavljenih, stručnim odabirom izbornika Festivala, izborile nastup na ovogodišnjem FHKA-u. Pazin i Vodice bit će mjesto susreta brojnih zaljubljenika u kazališnu umjetnost pa će na pozornice pazinskog Spomen doma i vodičkog Kulturnog centra stati više od 400 glumaca iz Zagreba, Rijeke, Novigrada, Vodica, Sv. Filipa i Jakova, Hvara, Omiša, Dubrovnika, Gospića, Karlovca, Pakraca, Petrinje, Zeline, Bjelovara, Koprivnice, Čakovca, Novog Marofa, Zaboka, Peteranca, Šibovca, Slavonskoga Broda i Županje. Festivalu su prethodile županijske smotre ili pojedinačne selekcije sukladno pravilima FKHA.

Gospićko amatersko kazalište koje djeluje pri Pučkom otvorenom učilištu 17.travnja 2018. obilježilo je pet godina postojanja.

Do sada su izveli:

Nora danas , Miro Gavran

Božićna bajka, predstava za djecu

Gostioničarka Mirandolina, C.Goldoni

Škola za žene, Moliere

Predstave s Festivala kazališnih amatera, državna razina:

Klupko, Pero Budak

Žena sa cvijetom u ustima, L.Pirandello

Čelične magnolije, Robert Harling

Žetveni ples, B. Friel

Gospićka kazališna družina aktivno je sudjelovala na brojnim društvenim i kulturnim događanjima u našem gradu, ostvarili niz zanimljivih gostovanja diljem zemlje – po preporuci struke kontakata s profesionalnim i amaterskim kazalištima, uspješne suradnje s redateljima, dramaturzima , kazališnim kritičarima… U petogodišnjem trajanju četiri su godine za redom sudionici Festivala hrvatskih kazališnih amatera – među 20 najboljih u zemlji.

„Žetveni ples“, još jedna potvrda kvalitete Amaterskog kazališta Gospić

Prem riječima kritike „ekipa Amaterskog kazališta Gospić, shvativši da od ruske provincije s kraja pretprošlog stoljeća danas ostaje samo lektirna sjena, dok se s tridesetak godina starim „prepjevom“ Čehova u sredinu tridesetih prošlog, pa još u ruralnoj Irskoj, već može nešto napraviti. Pogotovo zato što kontekst Like, nažalost i današnji, višestruko korespondira s Frielovom autorskom parafrazom. U razradi materijala, prema povremeno i previše doslovnom prijevodu Ksenije Horvat, redateljice Anela Serdar Pašalić i Dragica Uzelac zastupaju pristup doslovnosti, pa odmaka u smislu domestifikacije i lokalizacije nema. U skladu je to s poetikom nekoliko posljednjih produkcija iste skupine, koja svoje uspješnice bira po principu dramskih tekstova koji su višestruko kazališno provjereni, a onda i filmski ovjereni, što jest jedan od mogućih putova ka kazališnoj izvrsnosti. Jednostavno, dostupnost različitih inačica pomaže pri kvalitetnoj rekreaciji“.

Sveukupno, „Žetveni ples“ je predstava visokih ambicija s kojima izlazi na kraj želeći stalno biti bolja od onoga što može. Atmosfera i poruka joj prelaze rampu, dok poneki prizor dostiže vrhunce uvjerljivosti i zanesenosti, među izvođačima i gledateljima jednako. Problemi u dinamici i ritmu usklađuju se igranjem, kao i provjerom pred možda i zahtjevnijom publikom. -U svakom slučaju, ističe kritika, i ova predstava Amaterskog kazališta Gospić zaslužuje preporuku.

A.S./L. O.