Na 3. nedjelju kroz godinu koju je Papa Franjo proglasio Nedjeljom Božje riječi,  svečanu sv. misu predvodio je gospićko-senjski biskup mons. Zdenko Križić, u zajedništvu s kancelarom i tajnikom preč. Mišelom Grgurićem i s domaćim župnikom preč. Mariom Vazgečem, asistirao je đakon Bruno Lovaković, pjevao je katedralni zbor pod vodstvom i uz pratnju na orguljama Franje Puškarića. Biskup Križić je u propovijedi naglasio:

-Bez Božje riječi ne bismo nikada upoznali kakav je naš Bog i ne bismo mogli upoznati u čemu je volja Božja za čovjeka. Ljudi su i prije, nego li im je Bog objavio svoju riječ, vjerovali ali nisu poznavali Boga u koga su vjerovali, zato su Boga predstavljali na najrazličitije načine u raznim likovima, a u traženju Božje volje  išlo se do apsurda, do besmislenosti. Čak i u Bibliji, u Starom zavjetu, možemo vidjeti kako su ljudi, misleći da ugađaju Bogu, ubijali svoju malu djecu i onda ih zakapali ispod praga kuće uvjereni da će tako Bog njihovu obitelj štititi od zla. Ovo pokazuje da su ljudi nastojali steći Božju naklonost, ali i pored svih žrtava koje su prinosili svome bogu nisu nikada došli do uvjerenja da ih Bog voli. Naprotiv, gledali su ga kao onoga koji prijeti, koji kažnjava, koji se osvećuje. Sve to govori da su slabo poznavali ili uopće nisu poznavali Boga u koga su vjerovali. Zato je Božja riječ neizmjeran Božji dar ljudima, jer su ga upoznali kao dobrotu, ljubav i milosrđe. Ljudi kojima se Bog tijekom povijesti posebno objavljivao i upućivao im svoju riječ zapisivali su je da bi ta riječ ostala kao svijetlo i vodič budućim generacijama, naglasio je biskup te dodao kako Biblija nije knjiga povijesti, nego knjiga Božje povijesti s ljudima, povijesti spasenja. Biblija je proročka knjiga, ali se ne odnosi toliko na budućnost koliko na sadašnjost onoga koji se hrani Božjom riječju.

Propovjednik je  potom uputio slušatelje kako živjeti po Božjoj riječi. „Nakon što je Isus učenicima protumačio Pisma, s njima slavi euharistiju, lomio kruh, dade im ga i oni ga prepoznaše. Vidimo kako je Božja riječ usko vezana za Euharistiju. Zato u Euharistiji slušamo Božju riječ koju moramo primati otvorena srca da bismo po njoj otkrili i Isusovu otajstvenu prisutnost.

Biskup se osvrnuo na problem vjerovati Bogu, napose kada dođu životne poteškoće, te citirao Isusa koji je u poteškoćama javno svojim učenicima rekao: »Duh je onaj koji oživljuje, tijelo ne koristi ništa. Riječi koje sam vam govorio duh su i život su. A ipak, ima ih među vama koji ne vjeruju.« Jer znao je Isus od početka koji su oni što ne vjeruju i tko je onaj koji će ga izdati.“ (Iv 6,63-64). Nešto  kasnije dodao je: „Tko mene odbacuje i riječi mojih ne prima, ima svoga suca: riječ koju sam zborio – ona će mu suditi u posljednji dan.“

Koncilski dokument ističe: „Bog je prisutan u svojoj riječi jer on govori kada se u Crkvi čita Sveto pismo“. Zato svećenik nakon što pročita evanđelje, poljubi ga jer to je poljubac Bogu koji je prisutan u svojoj riječi. Isticali su to mnogi sveti oci. Sveti Ignacije Antiohijski, učenik Ivana apostola, piše: „Moj štit je evanđelje koje je za mene kao i tijelo Isusovo.“ Sveti Jeronim naglašava: „Mi se hranimo Isusovim tijelom u euharistiji, ali isto tako i čitanjem Svetog pisma.“ Sveti Augustin piše: „Recite mi braćo, što vam se čini, vrijedi li više Božja riječ ili tijelo Kristovo? Ako hoćete odgovoriti po istini, morate znati da riječ Božja nije manje vrijedna od tijela Kristova. Kada nam se pruža tijelo Kristovo dobro pazimo da ne ispadne iz naših ruku. Isto tako moramo biti pozorni prema Božjoj riječi kada nam je upućena, da nam nešto ne ispadne iz srca zbog naše rastresenosti.“ 

Prije završnog blagoslova biskup Križić je djeci koja će ove godine primiti Prvu sv. pričest podijelio dječju Bibliju, “Bog govori svojoj djeci” i pozvao roditelje da je zajedno sa svojom djecom čitaju, da im je tumače i poučavaju ih kako trebaju po njoj živjeti.

GSB/ L. O.