Blagdan Sv.Huberta,zaštitnik lovaca proslavljen je danas u župnoj crkvi u Ličkom Lešću. Euharistijsko slavlje predvodio je don Anđelko Kaćunko, u suslavlju s vlč. Stipom Zebom i vlč.Ivicom Miškulin.

U svojoj homoliji don Angelo je kazao: Prvo, morate biti svjesni da je danas u cijelom svijetu, posebno u Europi i Americi, na sceni vrlo jaka ideologija tzv. Novog doba (New age). To je zapravo jedan novi pokret na temeljima staroga poganstva, koji čak i sâmo kršćanstvo smatra suvišnim, nepotrebnim – doslovce, kako kažu – “potrošenom paradigmom”, nečim što će odumrijeti.
Zatim, pripadnici toga novog mentaliteta, koji se širi i reklamira u javnosti, tvrde da su veoma zabrinuti za “Majku Zemlju” pa jako zaziru također od lova i žestoko mu se protive. Među njima ima čak i kršćanskih teologa. Neki od njih, kao npr. prof. dr. Erich Grässer, pretjeruju tvrdeći da će tema “Crkva i zaštita životinja” u 20. stoljeću jednom predstavljati jednako crno poglavlje kao tema “Crkva i spaljivanje vještica” u srednjem vijeku!

Zato je važno da svi mi, a posebno vi lovci, dobro znademo što Crkva naučava o lovstvu i što o lovu govori Biblija. Tako valja istaknuti kako već Stari zavjet za Noina praunuka Nimroda ističe da je “voljom Božjom bio silan lovac” (v. Post 10,9). A na prvoj stranici Sv. pisma, u opisu stvaranja svega, ističe se da je Bog sve podložio čovjeku da svime upravlja i svime se u prirodi služi. No ako Stari zavjet, kako neki tvrde, ostavlja kakvu dvojbu glede korištenja životinja za čovjekove prirodne potrebe, Novi zavjet otklanja u tome svaku sumnju.

Dalje don Kaćunko kaže : Zato, u ovom ‘ludom vremenu’, u kojem su potpuno poremećeni odnosi ne samo između ljudi i narodâ, nego je također sve jači nesklad između čovjeka i prirodnog okoliša, Katolička crkva na temelju biblijske objave i tradicije uči da su i životinje Božja stvorenja. No čovjek ih ima pravo upotrebljavati u svom radu, ali tako da im nikada ne nanosi nepotrebnu bol, a može ih i ubijati da bi se njima hranio, ali nikada iz čistoga egoizma, zabave ili inata. U tom smislu ne treba životinji pripisivati nikakva PRAVA – što danas veoma naglašavaju animalisti i razni “prijatelji životinja” – jer prava uživaju samo oni koji imaju i dužnosti, a to znači da moraju posjedovati svijest o sebi, slobodu i odgovornost. Zato mi naglašavamo da je poštivanje lovačke etike i običajâ ne samo vrlina lovaca, nego i njihova nezaobilazna obveza. To valja danas još više isticati jer je i u Hrvatskoj sve jača kampanja protiv lovaca i lova. Evo ovih je dana krenula jedna nova akcija, u kojoj polugola atletičarka kliče: “Lovite rekorde, a ne životinje!” Izvještaji o tome lijevali su “krokodilske suze” i za vukove i za medvjede, a sjetimo li se rasprave oko španjolske koride i neizvjesne sudbine našega “kolinja”, nije teško naslutiti da je krajnji cilj ‘novodobnih globalista’ da i lovce potpuno razoružaju.

Sve nam to, dragi vjernici, posvješćuje ono što je istaknuo Apostol Pavao – da smo kao kršćani pozvani biti širitelji Evanđelja, ali i da smo stalno u borbi protiv raznih zabluda. Svi smo mi, dakle, svojevrsni borci za istinu, dobrotu i ljepotu ter ‘lovci’ koji će duhovnim oružjem iskorjenjivati laž i zlo iz našega okoliša – to je naša zadaća na polju tzv. duhovne ekologije. Dakle, u toj borbi i u tom ‘lovu’ ne koristi nam tvarno oružje, nego – kako Apostol ističe – moramo “obući svu opremu Božju, da se možemo oduprijeti lukavstvima đavlovim”! Jer iza mnogih suvremenih naizgled lijepih ideja, nažalost, stoje “upravljači ovoga mračnoga svijeta” i “zli duhovi”.

( b )