Šime Strikoman
Šime Strikoman

Još jedna u nizu, 420. Milenijska fotografija u četrnaest godina projekta, stvorena je u subotu 26. srpnja 2014. godine u Gackoj dolini, Gradu Otočcu iz aparata Šime Strikomana.
Ovaj put milenijska fotografija stvorena je u sklopu tradicionalne 11.-te po redu manifestacije „Eko Eko Gacka“ Otočac na kojoj je na desetke izlagača iz Lijepe naše i Slovenije predstavilo svoje proizvode. U dogovoru sa TZ Grada Otočca, a s obzirom da je na sajmu „Eko Etno Gacka“ organizirana i natjecateljska manifestacija kuhanje lovačkog gulaša u kotlićima, 420. Milenijska fotografija snimljena je sa ljudima koji čine kotlić kojega također okružuju ljudi u obliku slova „O“ koje simbolizira Otočac.
Treba podsjetiti da je prva milenijska fotografija Šime Strikomana nastala u Vodicama 05. studenog 2000. godine, s kojom je Strikoman obilježio prijelaz iz drugog u treći milenij na kojoj je bilo 1036 njegovih sugrađana. Svaka Strikomanova milenijska fotografija ima svoju priču, temu i motive za razmišljanja. Do sada je 150 gradova obuhvaćeno milenijskom fotografijom, iz svih hrvatskih županija osim Bjelovarske, za što će se uskoro također napraviti projekt, kaže Šime.
Dodaje da je najveći broj fotografija iz Zagreba, potom Dubrovnika, Splita, i svi gradovi koji su zabilježeni na milenijskoj fotografiji 2015. godine dobit će certifikat. U Varaždinu je na susretu katoličke mladeži Šime Strikoman „uhvatio“ 22.000 ljudi sa visine od 50 metara na milenijskoj fotografiji, dok mu je ipak najdraža ona sa proslave 100. godina Hajduka, gdje se okupilo 7.000 osoba.
Inače, Šime Strikoman diplomirao je filmsko i televizijsko snimanje na Akademiji dramskih umjetnosti u Zagrebu u klasi prof. Nikole Tanhofera , likovni je umjetnik fotograf , član ULUPUH-a, ZUH-a, DFRH-a, DNH-a i HFS-a. Do sada je imao dvadesetak samostalnih izložbi u Hrvatskoj i inozemstvu. Dobitnik je nagrade kao fotograf i novinar “Poleta” i “Studentskog lista”, te za kameru u filmu “Za prošle dane Pišta bači”.
U početku stavranja milenijskih fotografija nije se ni moglo zamisliti da bi ideja oko milenijske fotografije doživjeti do sada u povijesti neviđeni kolektivni stvaralački čin. Na prvim su milenijskim fotografijama ljudi samo pasivno pozirali ili su pozirali u skladu sa Strikomanovim umjetničkim zamislima, a sada je situacija potpuno drugačija. Šimi Strikomanu se javljaju goleme grupe ljudi koje su nakon kolektivnog stvaralačkog čina do najsitnijih detalja osmislile kako žele biti snimljene i ovjekovječene na milenijskoj fotografiji, a tako je između ostalog bilo i u Otočcu, na 420. Milenijskoj fotografiji.
Dražen Prša