U kinu Korzo premijerno prikazan film „Ličko prelo“

0

Starinski običaj Ličkog prela  nestaje u pravoj poplavi modernog načina života. Ipak se ističe među vrijednim tradicijskim elementima. U prohujalim stoljećima prelo je bilo prigoda za druženje, razmjenu informacija, sklapanje poznanstava i ljubavi. Uz prelo je uvijek potekla pjesma, čule su se šale i brojne pripovjesti. Ličko prelo je već dulje vrijeme na repertoaru Folklornog ansambla „dr. Ante Starčević“  iz Gospića. Uspješno ga prezentiraju gdje god nastupaju, počesto i daleko od Like. U dvorani Kina „Korzo“ sinoć smo vidjeli premijernu ekranizaciju Ličkog prela.

Nazočnima se u uvodnoj riječi ravnateljica POU „dr. Ante Starčević“ Irena Peša ustvrdila je kako je ovaj film način da nas podsjeti na nešto posebno.

Oglas

-Film krije potku kako je lijepo sjetiti se jedni  drugih. Družiti se, zabavljati, zapjevati… U ovo moderno doba svi smo to pomalo zaboravili. Upravo je to poanta tradicionalnog ličkog prela zbog kojega smo se večeras  i okupili. Film je sniman tijekom prošle godine i moram se zahvaliti svima koji su u njemu sudjelovali i koji su nam na bilo koji način pomogli u njegooj realzaciji, rekla je ravnateljica Peša.

Film dočarava na koji su se način zabavljali i provodili naši stari, a sve ovo pokazala nam je folklorna družina iz Pučkog otvorenog učilišta.  Nakladnika predstavlja ravnateljica Irena Peša, a režiju i scenografiju odradila je Dragica Rogić koja je uz Maju Rukavinu priredila tekst. U tehničkom smislu „Ličko prelo“ realizirao je Studio FMI iz Gospića. Financijski dio priče pomagao je  Grad Gospić.

Scene koje smo  sinoć  vidjeli na projekciji filma snimnjene su u okolici Gospića i na obiteljskim gospodarstvima obitelji Pezelj u Baćincu i obitelji Vlainić u Prvan Selu. Bila je ovo jedna od rijetkih projekcija na kojima je publika svako malo pljeskom nagrađivala izvođače Ličkog prela, bilo da su pjevali, svirali ili kazivali šale. Na ovaj je način starinski i surovi način ličkog života svakako postajao barem malo ljepši.

M.S./GS press